sobota, 13 czerwca 2015

Trenujesz to? Czyli kilka słów o tym co trenuje z Feliksem



 Niby pisałam o tym na początku bloga ale dziś opiszą wam trochę dokładniej co tak naprawdę ćwiczę ze Sznaucerem. 
Zacznijmy od Rally-obiedence czyli po prostu rally-o. Jak pewnie większość z was wie rally-o to posłuszeństwo na luzie. Jest to taka luźniejsza, "prostsza" wersja obiedence. Dla porównania: W obiedence bardzo ważna jest precyzja, w rally niekoniecznie. W obiedence za każdą dodatkową komendę dostajemy punkty ujemne, a w rally możemy mówić do psa ile chcemy ;) Jak zainteresowałam się rally-o? Od dłuższego czasu szukałam sportu kynologicznego, jakiegoś którego mogę spokojnie ćwiczyć sama, bez jakiegoś specjalnego sprzętu. I natrafiłam właśnie na rally. Poczytałam trochę o tym, pooglądałam filmiki z zawodów. I baaardzo mi się spodobało . Pomyślałam: "Czemu nie?" i postanowiłam sobie, że zacznę trenować. I zaczęłam. Początkowo było to tylko chodzenie przy nodze, siadanie, warowanie. Potem bardziej wciągnęłam się w ten sport....
Dlaczego rally, a nie obi?  Obiedence bardzo mi się podoba jednak jakoś nie widzę siebie i F. w tym sporcie. Oczywiście możemy sobie rekreacyjnie poprzynosić aport czy pochodzić na kontakcie ale nie jest to dla nas.

Teraz rally-o idzie nam całkiem nieźle, chodź nadal jestem amatorką. Zamierzam się dalej rozwijać w tym sporcie i w przyszłości pojechać na zawody. ;) 


                       
Oprócz rally-o nie trenujemy na razie żadnego sportu kynologicznego ale bardzo możliwe, że niedługo zacznę chodzić na kurs agility :) Kiedyś amatorsko ćwiczyłam to z psem, a z jego skocznością myślę, że może coś z tego wyjść. 
Oczywiście ćwiczymy też sztuczki! Świetna sprawa sprawiająca radość psom i ich właściciela. O tym dlaczego warto z psem sztuczkować opisała Natalia o tu . Feliks umie dość sporo sztuczek, cały czas uczę go nowych. Ja najbardziej lubię śmieszne sztuczki przez które zawsze się uśmiecham (taką sztuczką jest np. Papa, Feliks bardzo śmiesznie ją robi :) ) . Sznaucer preferuje sztuczki, które wymagają skakania. Kilka zdjątek z naszymi sztuczkami/komendami na dole.
To już by było wszystko. Zapraszam was na nowy fanpage na facebooku >link< . Zapraszam też do obejrzenia  nowego filmiku ze sztuczkami Feliksa!  

                       
do następnego posta!
Lidka&Feliks



 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz