piątek, 23 października 2015

Psie lektury na długie, jesienne wieczory...


Jesień... Dzień robi się coraz krótszy, a noc coraz dłuższa. Coraz szybciej robi się ciemno. Jak spędzić te długie, jesienne wieczory? Nie wiem jak wy ale ja bardzo lubię czytać. W jesień nie ma to jak kocyk, ciepła herbata i dobra książka. A jeśli w książce występują psy to już w ogóle jest świetnie! Dlatego dziś zbiór kilku lektur, które czytałam i polecam gdzie głównym motywem są psy. :D



BELLA I SEBASTIAN



"Bella i Sebastian'' To książka Nicolasa Vaniera opowiadająca o przyjaźni chłopca z Owczarkiem Podhalańskim. Akcja dzieje się w górach, w czasie II wojny światowej, gdzie psy nie są trzymane jako domowe pupile. Sebastian znajduję dużego psa w górach i stopniowo przekonuję go do siebie. Niestety dorośli nie popierają jego przyjaźni z Bellą...
Świetna, wzruszająca książka, idealna dla osoby w każdym wieku. 





KOMETA I JA



Niepełnosprawny Steven adoptuje charta z fundacji ratującej tą rasę. Mała, lękliwa i nieufna charcica jest dużym wyzwaniem dla Stevena. Kometa jednak okazuję się nadzwyczaj inteligenta i nie tylko nie sprawia problemów ale jest dla Stevena... Psem asystentem! 
Kupiłam tą książkę bez większego zastanowienia w wakacje, była mała, niedroga i uznałam, że będzie dobra na wakacyjny wyjazd. W ogóle nie żałuję! Książka okazała się świetna. Charty to jedne z moich ulubionych psów, a opowieść o Komecie jest naprawdę bardzo dobra. Książka jest mała i ma dość dużą czcionkę, będzie więc idealna na długie, jesienne wieczory. Lektura jest autorstwa Stevena D. Wolfa.






SMUGA



Aman mieszka z mamą na afgańskiej pustyni. Pewnego razu przed ich domem zjawia się tajemniczy pies. Na początku zostaje wygoniony i obrzucony kamieniami, jednak niedługo po tym staje się najlepszym przyjacielem chłopca. Smuga nie odstępuje go na krok. Spanielka okazuję się bardzo inteligenta i zaczyna prowadzić Amana i jego mamę w pewne miejsce... Dokąd zaprowadzi ich łaciata Smuga? 
Książkę dostałam rok temu na święta i co prawda jest  przeznaczona dla dzieci (duża czcionka, kilka ilustracji) ale myślę, że starszym osobą też się spodoba. Mnie osobiście bardzo wciągnęła i przeczytałam ją w jedną noc. 






A teraz bonus czyli PSIE MAGAZYNY! 



Dog&Sport i Przyjaciel pies to dwumiesięcznik i miesięcznik, które bardzo polecam. Oba bardzo ładnie wydane, ciekawe artykuły. W D&S poczytamy dłuższe artykuły o wychowaniu psów, chorobach, sportach. W PP znajdziemy newsy z psiego świata, charakterystyki kilku ras czy warsztaty fotograficzne. Kupuję każdy numer obu czasopism i naprawdę warto. :)





To już wszystko na dziś. Czytaliście te książki? A może znacie inne psie lektury warte polecenie? Piszczcie w komentarzu!

Pozdrawiamy, Lidka&Feliks

10 komentarzy:

  1. Super post! Uwielbiam "psie" lektury. Jak na razie mam jeszcze kilka nieprzeczytanych z zakresu szkolenia i behawiorystyki, ale jak skończę to na pewno sięgnę po coś dla relaksu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja proponuje ksiązke
    Powrót do domu bobbie Pyron (i wszystkie jej książki) są wspaniałe !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytanie to jedno z moich ulubionych zajęć. :) Z tych wszystkich wymienionych najchętniej chciałabym przeczytać ,,Bella i Sebastian" ^^ Ja osobiście polecam ,,Oczami Psa".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytanie to jedno z moich ulubionych zajęć. :) Z tych wszystkich wymienionych najchętniej chciałabym przeczytać ,,Bella i Sebastian" ^^ Ja osobiście polecam ,,Oczami Psa".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię poczytać sobie czasem dobre książki. Jednak mam porcję szkolnych lektur do przeczytania, a te o psiej tematyce, które mnie interesują, niestety kurzą się i z niecierpliwością czekam na odrobinę czasu, żebym mogła się za nie w końcu zabrać. A lista książek które chcę mieć wciąż się wydłuża.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać książki, muszę sobie za niedługo sprawić prezent bez okazji. Od jakiegoś czasu czaję się na książkę "Oczami psa".. Ale nigdy jakoś nie było czasu by kupić i przeczytać.
    Pozdrawiamy, Biscuit Life

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak będzie chwila czasu to pewnie udam się do biblioteki lub księgarni w poszukiwaniu :). Przyznam, że do tego postu myślałam o psich książkach tylko pod kontekstem wychowawczym. Ale czemu by nie poczytać o przyjaźni psa i człowieka! :) Bardzo miło się czytało. Dodaję do obserwowanych :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:
    http://karelowokolorowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam, że fajną lekturą jest jeszcze ,,Biały Bim, czarne ucho" :) Ale sama nie czytałam. Dzięki za taki post! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Tych książek nie czytałam, ale często wracam do takich pozycji jak "Endal" czy "Psy, Rachel i cała reszta". No, i oczywiście nieśmiertelny "Marley i ja". Naprawdę polecam!
    A na blogu zostanę na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł :D Jest pełno postów o książkach w typie ,,jak wychować psa'', ale takich stricte przygodowych brak - Bella i Sebastian idzie na pierwszy ogień! :D

    OdpowiedzUsuń